Шановні пацієнти!
Повідомляємо, що наразі ми призупинили підписання декларацій із дорослими пацієнтами, але продовжуємо підписання з дітьми.
Для отримання більш детальної інформації просимо звертатись на нашу гарячу лінію 0 800 305 911.
Останнім часом багато говорять про дислексію, яка не дає батькам спати вночі.
Дислексія - це порушення, при якому важко читати і писати. Симптоми дислексії включають рухові порушення або слабку координацію рук та очей.
В даний час все частіше піднімається питання про проблеми навчання дітей. Одним із порушень, які можуть перешкоджати цьому процесу, є, безперечно, дислексія розвитку. Загалом, цей термін використовується для позначення специфічних труднощів читання та письма у дітей. Він походить з грецької та латинської мов, де префікс dys означає відсутність чогось, труднощі, нездатність, а дієслово lego - я читаю.
Відсоток дислексії у всьому світі становить - 4%. Вчені, які вивчають це питання, по різному пояснюють виникнення цього розладу. Вони підкреслюють відсутність даних про те, як часто зустрічається дислексія розвитку у населення.
Лікарі виділяють такі види дислексії:
Симптоми дислексії розвитку
Найчастіше труднощі з читанням і письмом помічаються лише в період початкової освіти, хоча їх слід помічати в дошкільний період та у класі «0». Особливу увагу слід приділити дітям, у яких можливий генетично ризик дислексії. Це може стосуватися тих, хто походить від аномальної вагітності та пологів, а також тих, хто мав подібні розлади у своїх сім’ях.
Симптоми дислексії в дитинстві
Діти, яким загрожує дислексія у немовлят та дітей ясельного віку, найчастіше відзначають затримку мовленнєвого та моторного розвитку. Перші слова, прості та складні речення, з’являються в них пізніше, ніж у однолітків. Такі досягнення в розвитку, як ходьба, біг, спроби малювання, заняття самообслуговуванням, такі як миття рук, їжа ложкою, одягання, затримуються.
Симптоми дислексії в дошкільному віці (3-5 років)
У цей період типовими симптомами, що свідчать про те, що ми маємо справу з дитиною з «ризиком дислексії», є зниження рухливості. Діти не дуже хочуть брати участь у фізичних іграх, вони навчилися їздити на триколісному велосипеді, погано бігати і мають проблеми з утриманням рівноваги. З точки зору спритності рук, вони демонструють небажання до маніпулятивних ігор та самообслуговування. Вони неправильно тримають олівець, занадто сильно натискають на нього під час малювання.
Координація рук і очей також слабшає. Це проявляється у труднощах з побудовою з блоків, примітивізмом малюнків, неможливістю відтворити коло у 3 роки, квадратом і хрестом у 4 роки та трикутником у 5 років.
Більш того, у цих дітей спостерігається відсутність переваги однієї руки. Труднощі у складанні головоломок, складанні розрізаних на частини картинок, пазлів є симптомами розладів зорового сприйняття та розладів зорової пам’яті.
Важливі симптоми дислексії, які можна зустріти дуже часто, це:
Симптоми дислексії в "0" ступені (6-7 років)
У руховій сфері діти цього віку з підозрою на дислексію часто мають труднощі з навчанням катання на лижах, метанні та ловінні м’яча. Наприклад, вони з меншою точністю зав'язують шнурки, їдять столовими приборами, мають труднощі з використанням ножиць, малюванням складних геометричних фігур та візерунків.
Процес латералізації та орієнтації у схемі тіла затримується, тому вони плутають праворуч-ліворуч.
Вони виявляють труднощі в упорядкуванні малюнків з елементів за зразком, у розрізненні деталей, що відрізняють дві картинки, у розрізненні однакових форм фігур чи букв. Вони плутають, наприклад, літери m-n, l-t, літери, розміщені по-різному в просторі, наприклад p-g-b-d.
У дітей «ризик дислексії» - це помилки у вимові та граматичних помилках. Крім усього іншого, у них виникають труднощі з правильним використанням прийменникових словосполучень, що описують просторові відносини: недопрацювання, перед-раніше, труднощі з запам'ятовуванням віршів та пісень, довші команди та імена. Ви також можете побачити проблеми із запамятовуванням матеріалу, послідовно розрахованого та послідовним, наприклад назв днів тижня, цифрових серій. Існують також труднощі при диференціації подібних звуків z-s, b-p, k-g (фонематичні розлади слуху), а також при виконанні складового та складового аналізу та синтезу.
Оскільки грамотність починається з класу "0", ці діти демонструють дуже повільний темп в обох видах діяльності. Читаючи, вони довго проповідують, перекручують слова, не розуміють прочитаного тексту. При написанні букв і цифр вони мають дзеркальне відображення, пишучи справа наліво.
Співіснування декількох симптомів у однієї дитини дозволяє з більшою впевненістю припустити, що ми маємо справу з «ризиком дислексії»
Як тільки ви спостерігаєте хоч один із наведених симптомів у своєї дитини, то потрібно негайно звернутись на консультацію до логопеда, корекційного педагога та психолога.
Запрошуємо на огляд до спеціалістів Медичного центру Медікавер. Для запису звертайтесь за телефоном 0 800 305 911
На час повітряної тривоги:
Після завершення повітряної тривоги:
Дякуємо за розуміння!
Контактний номер телефону 0 800 305 911